hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Downton Abbey

Kategori:

Löördag! Idag var jag och mamma på en Workshop på hennes jobb. Jag hade fått två biljetter (den andra var mammas) på min födelsedag. Vi broderade, det var lärorikt.
Sitter här hemma och nördar min favoritserie, "Downton Abbey". Jag fick en Downton Abbey-box i julklapp med de två första säsongerna (plus en julspecial från förra året) , det finns tre säsonger. Den tredje säsongens sista avsnitt sändes på TV förra veckan, jag hoppas att säsong tre kommer ut snart ut på DVD.
Downton Abbey handlar om en rik familj som bor på landet i England i början av 1900-talet. Man får följa familjens och tjänstefolkets liv som kan vara väldigt sorgligt. Mycket krig och olycklig kärlek inblandad.
Rekomenderas! Världens mest välgjorda TV-serie någonsin.
Jag hoppas att säsong fyra kommer snart ut!
Rekomenderas stort!

Här kommer lite bilder på serien:



Familjen mor, Cora


Tjänstefolket


Den äldsta dottern i familjen, lady Mary

Kommentarer


Kommentera inlägget här: