hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Eländig vecka

Kategori: Dagbok

Oj oj oj, vilken jobbig vecka det har varit!
I måndags så var det inte såå jätte tufft.
Men i tisdags stack vi ju till badhuset och var helt utmattade, efteråt.
I onsdags var vi på vaccination mot röda hund, påssjukan och mässling. Jag blir alltid så nervös, och jag har alltid jätte ont i armen efteråt. Men den här gången var den inte farligare än förra sprutan, när jag blev alldeles yr och inte kunde rida dagen efter.
I torsdags så trodde man att det skulle bli en härlig torsdag, men neeh! En av våra vikarier fick sparken, för att han grep tag i en elev. Då hade eleven fått ett blåmärke, efter det! Men vissa påstår att eleven hade haft det blåmärket innan. Det var helt kaos, det var väldigt oroligt! Alla tyckte detta var fel, att han fick sparken! Jag orkar inte ens berätta detaljerat...
I fredags (igår) så tänkte man: "Äntligen fredag, nu kan man ta det lite lugnt!" Men vad tror ni...? Neeeeh! Vi hade vår första lektion (engelska) när en elev från en annan studiegrupp kom in och sa något liknande med: "Ni vet väl att det är några tjuvar som är här, och har snott grejer!?" Ja, mycket riktigt! Hela vår studiegrupp sprang ut ur klassrummet, men tjuvarna hade redan flytt. Två SL-kort, en läppsyl och ca 100:- blev stulna. Det blev helt kaos! Vissa sprang ut och jagade tjuvarna och vissa stannade inne och väntade (förtvivlat) på någon nyhet, av de som sprang ut (jag gjorde båda, i princip). Nää, ush! Allt var väldigt utmattande!
 
Det som i alla fall var kul denna vecka var; Loftet Disco, ridningen och så var jag och några kompisar tillsammans på fredagkvällen.
Såhär såg jag ut igår:
 
Hörs senare!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: