hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Sluta mobba, börja jobba!

Kategori: Allmänt

(Idag fyller käraste Elvi 13 år. I torsdags blev Tildis 13 år.
Det är rätt många som fyller år på våren, mars, april osv. Jag skulle också vilja göra det! Tidiga januari känns för nära julen och nyår. Men det finns ju fördelar med januari också!)
 
Det har hänt en hemsk sak...fredagen 8/3-2013, hoppade en 13-årig flicka framför ett tåg och avled. Detta skedde i Kumla, Närke. Flickan utsattes för nätmobbning under en lång period. Polisen jagar en ung man som misstänks att han utsatte henne för våldtäkt.
Jag har sett en video som den stackars flickan lade ut, där hon berättade om de taskiga kommentarerna. Hon lät så stark, hon var verkligen fin... Det måste ha varit våldtäkten som var droppen...
Jag fattar inte hur kallsint man kan vara! Om de där mobbarna inte har dåligt samvete så vet jag inte vad...de måste vara så att de har ett hjärta av sten, annars! Det är svårt att förstå att hon är död, hon kändes så levande i videon. För fem dagar sen var det hennes livs sista dag, det är så orättvist! Jag har hört att hon var snäll mot alla. Det är så fel att en så fin person skall utsättas för sånt här, och ja, till och med ta livet av sig...för att man inte känner hopp längre...
Självmordsförsök har ökat bland ungdomar, det beror säkert väldigt mycket på den svåra perioden i tonåren och mobbning är en stor del av det!
Detta skriver jag för att ni mobbare som är så osäkra själva, som trycker ner någon för att må bättre själva, skall fatta hur dumt och fegt det är att mobba! Hitta på något vettigare för att må bra, håll på med ditt största intresse (då tror jag att mobbningen kommer hamna på botten av er lista, ni inser att hur dumt och eländigt det är att trycka ner folk)! Ta tag i er utbildning också, så att ni kan jobba med ert största intresse i framtiden. Man får ingenting gratis! Exempel: Om du nu vill bli fotbollsproffs, då måste du jobba på bra i skolan för att komma in i en passande linje i gymnasiet sedan. Det är väldigt många ämnen som har något band med fotboll...ja, ni fattar vad jag menar!
Nu säger jag bara till er mobbare: Skärp er!
Och så säger jag till alla utsatta: Var starka, mobbarna blir såå förvånade!
Till slut säger jag till flickan och alla andra mobbade barn som tog livet av sig: Vila i fred, jag respekterar er!
 
Gör tvärtom, istället för att mobba!
Läs texten, jag jobbar i alla fall för att komma "i kärlekens tjänst"!
 
 Det är så mycket jag vill ha sagt, men det går inte att formulera dem till ord!
Puss på er!
 

Kommentarer

  • Hannah och Vendela - Hästblogg ♡ säger:

    Hej! jätte fin blogg!

    Ikväll avslutas vår tävling på bloggen: http://bpoonysar.blogg.se/2013/february/tavla-om-en-jh-mossa-fran-hooks.html#comment

    ha de bra! :D

    Svar: Tack!
    Febe

    2013-03-13 | 11:25:14
    Bloggadress: http://bpoonysar.blogg.se/
  • Faffo täti säger:

    Otroligt klokt sagt! Fler sådana kommentarer,

    Svar: Tack så jätte mycket!
    Febe

    2013-03-13 | 22:16:22

Kommentera inlägget här: