hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Hoppning, v. 10

Kategori: Ridning

Ni kan ju gissa er fram till vad vi fick göra på ridlektionen, igår: Vi fick hoppa, jiihaa!
Jag red stilige Armani, han är ju så bra i hoppning och markarbete (vet ni ju alla som går på Ågesta)! Som sagt så fick ju jag äntligen hoppa honom, jag har aldrig hoppat honom men ridit markarbete tror jag.
Jag vet inte exakt hur högt vi hoppa, men kanske 40 centimeter eller något liknande...
Det gick jätte bra! Han är ju såå skön i galoppen, man behöver bara lite extra fart över hindret. Annars kan han stanna lite, vilket hände mig en gång i går. Jag var inte jätte beredd så det kändes som om vi bara hoppade i slow mosion. Haha! :D
Det var en tjej i min ridgrupp som hoppade Knut, och han är ju värsta raketen den lilla rackarn! Så det gick alldeles för snabbt och flickan hängde inte alls med. Så när de landade så föll hon över hans hals och verkade ha jätte ont efter fallet. Men sedan satte hon sig upp på ponnyn igen, så hon skadade sig inte rejält...som tur var!
Jag ville ej sluta hoppa, det var såå himla kul!!
 
Sedan han jag sköta (lite) världens finaste, Tindra<3
 
Armani<3
 
Hörs kanske senare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: