hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Handgjord Joker

Kategori: Konst

Detta är ett tidsinställt inlägg
Juste! Jag lovade ju att ge er resultatet på min mask/joker.
Här är det:
 
Masken är en avmaskering av mitt ansikte, av gips.
Den påmålade grundfärgen är guld. I pannan har jag limmat fast en fejkdiamant (man brukar ju ha en "prick" i pannan, i Indien). Ögonbrynen är bara målat med svart färg, detsamma med ögonen. Det är ett öppet öga (typiskt "jokeröga") och ett stängt öga. "Ögonskuggan" är egentligen vanligt glitter (med olika färger) som är pålimmat. Under det öppna ögat har ett kvinnomärke målats på, under det stängda ögat så har tre blå paljetter limmats på (tänkt som tårar). Läpparna (blev lite överdrivet stora) är målade med röd färg, sedan har guldiga paljetter limmats på (över, i princip, hela munnen). Min joker kan ta plats på väggen, med hjälp av en silvertråd som sitter fast i masken.
 
Vad tycks? Kommentera gärna!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: