hhhhasttjejen

Jag finns även på instagram; @hhhhasttjejen

Sportlovet, v. 9

Kategori: Allmänt

Detta är ett tidsinställt inlägg.
Söndagen 24/2:
Den söndagen tillbringades i princip hela dagen i bilen, 10 timmar. Och där var jag faktiskt seriös! Vi var påväg till en fjällstuga i Fjällnäs, nära Tänndalen. Den fjällstugan äger pappas jobb, det var en arkitekt från pappas jobb som ritade den fjällstugan.
 
Måndagen 25/2:
Det blev mest en vilodag efter den långa, utmattade och tråkiga bildagen. Men vi åkte lite längdskidor och sedan åt vi våfflor (med Nutella som på) som lunch. Efter lunchen gick jag och Tyra ut och busade i snön. Det var en vacker vinterdag!
 
Tisdagen 26/2:
Första dagen i slalombackarna blev det då. Jätte härligt!
Det var bara det att jag inte hade åkt på tre år, vilket gjorde att jag var super ovan! Det gick sådär i början:
Jag skulle ploga efter mamma, jag gjorde det först. Men sedan tappade jag kontrollen och störtade ner (jag var såå rädd att köra på ett litet barn) och åkte rakt in i en balkong, hehe! Ingen skadade sig förutom lilla jag som fick ont i ryggen och som sedan blev såå skakis!
 
Onsdagen 27/2:
Det blev en härlig slalomdag, då kunde jag mycket bättre! Vi åkte lite med Alva och hennes familj.
 
Torsdagen 28/2:
Då började stormen! Vi visste ej om vi kunde åka alls, så vi var hemma hela förmiddagen och åt lunch. Sedan stack vi till backen, i alla fall. Det var strömavbrott, så vi var nästan påväg hem igen. Men vi satt kvar en stund i bilen och väntade. Till slut såg vi på håll att liftarna gick igen. Så då stack vi iväg och åkte vår sista dag i slalomdagen. Oops...ramlade i liften, hehe!
På kvällen bjöd vi Alva och hennes familj till fjällstugan, det var väldigt trevligt!
 
Fredagen 28/2:
Den dagen tillbringade vi dagen på Fjällnäs Högfjällshotell. Vi gick på spa och åt sedan super god mat i matsalen.
Jag skickade några vykort till några brevvänner och vänner i skolan. Vinden blåste och slet i mina brev, jag tappade ett brev och fick panik. Jag sprang efter det och fick tag på den, som tur var! Texten blev en aning utsmetad pga snön. Men det var inget att göra åt.
 
Lördagen 1/3:
Blev en total slappdag!
Jag läste, i princip, bara min älskade bok.
 
Söndagen 2/3:
Blev en dag till i bilen!
 
Den mysiga eldstaden, i fjällstugan, blev uppvärmd mycket!
 
Jag saknar denna vecka, upplevelser, platser och fjällstugan jätte mycket! Man vet inte när man lever i den stunden som man kommer längta efter.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: